+420 577 116 611 info@vsemina.cz

Výlety pešky i autem

Vyšlápněte si s dětmi za humna na procházku

Trasa A (2,7 km) – na Papradnou

Kolem přehrady dojděte k tenisovým kurtům. Po asfaltové cestě pokračujte do kopce. Držte se po pravé cestě a dorazíte až na Papradnou – u Koliby je krásný výhled do údolí obce Trnava. Zkratkou pak sejděte lesem z kopce přímo až k areálu Všemina.

Trasa B (3,3 km) – na Sobolici

Objevte kouzlo obce Všemina z ptačí perspektivy. Vyšlápněte si nenáročnou procházkou na vrchol Sobolice. Na Všeminu pohlédnete z výšky 516 metrů nad mořem.

Procházka na vrchol Sobolice

Po žluté značce, která začíná u hotelu, se vydejte rovnou vzhůru. Až zdoláte kopec, ocitnete se U Koliby, kde vás rozcestník nasměruje na Papradnou. Zhruba po 1,5 kilometru dojdete ke studánce s pramenitou vodou. Od ní se lesní pěšinou a sestupem dostanete dolů ke koňskému ranči Všemina. Pozdravte statné čtyřnohé valachy a pokračujte po kamenité cestě. Za 10 minut jste zpět na Všemině.

Pro zdatné turisty – na túru okolním Valašskem

Hotel Všemina – Trnava – Podkopná Lhota – Kopná – Pod Humencem – Pod Vysokým Grúněm – Baťková – Kořené – Papradná – Všemina (17 km)

Turistické značení: žlutá, zelená, modrá, červená, žlutá

Trasa začíná za hotelem na žluté turistické značce. Přibližně po 15 minutách chůze dorazíte na vrchol Papradná, kde se napojíte na zelenou. Po ní se dostanete do obce Trnava a dále až do Podkopné Lhoty. Trasu zpestří pramen Korýtko. V Podkopné Lhotě vás osvěží studánka U Slivina. Odtud se vydejte směrem na Pod Kopnou a Pod Humencem, až na vrchol Pod Vysokým Grúněm (658 m. n. m.). Pokračujte po modré na Baťkovou, Chléviska. Zde svoji turistickou barvu změňte na červenou, čeká vás Kořené. Z rozcestníku Kořené postupujte po žluté na Papradnou a dále ke Všemině. Za chvíli dorazíte zpět k areálu Všemina.

Všemina – Baťková, Chléviska – Syrákov (12 km)

Turistické značení: žlutá, červená, žlutá

Po žluté se ze Všeminy projděte přes Papradnou až na Kořené. Pokračujte po červené směrem na Syrákov. Postupujte po Kopřivné až na hřeben s nejvyšším vrcholem (625 m. n. m.) s nádherným výhledem. Minete Sedlo Hranica a dojdete až na Rozcestí Syrákov. Pokračujte ještě kousek po červené až k místu U Syrákova. Odtud už se vydejte po žluté zpět do Všeminy.

Všemina – Trávníky – Dešná – Všemina (12 km)

Turistické značení: stezky, žlutá

Do obce Všemina po žluté dojděte k fotbalovému hřišti. Vystoupejte nahoru doprava na Trávníky, a k Památníku padlých bojovníků. Nachází se na Oškerových pasekách. Zamiřte doprava směr Dešná a pokračujte k bývalému testovacímu automobilovému polygonu, který zub času ještě moc nenahlodal. V obci Dešná se vydejte směrem na Všeminu, ale místo hlavní cesty zkuste trefit některou ze stezek přes Brdůz a Miluchov a zpět k areálu Všemina.

Všemina – U Syrákova – Pod Vartovnou – Pod Širokou (Vrchy) – Tanečnice – Ublo – Průkopa – Jasenná – Trávníky – Všemina (26 km)

Turistické značení: žlutá, modrá, zelená, žlutá, bílá, zelená, červená, stezka, žlutá

Ze Všeminy vyrazte na Syrákov, následně na rozhlednu Vartovna a Široká, odkud je krásný výhled do celého okolí. Na Vrchy pokračujte po zelené, až do Tanečnice a Ubla. Odtud se po bílé turistické značce dostanete do Jasenné. Kolem Mikuláštíkového fojtství po zelené na Trávníky, dále zkratkou V Jámách do Všeminy.

Výlety do okolí – lépe popojet

Oblast Valašska před časem osídlili pastevci ovcí – Valachové. Pastevectví a zemědělství dalo za vznik osobité valašské kultuře. V Moravskoslezských Beskydech, v pohoří Vsetínských vrchů i v jejich podhůří dodnes stojí mnoho malebných stavení a dalších prvků lidové architektury.

Památný Radhošť

Díky soudržnosti místních stále existují silné folklórní tradice a zvyky Valašska. Kromě bohatého kulturního vyžití vám místní kraj nabídne lesnaté svahy i květnaté louky, nad nimiž se vypíná památná hora Radhošť. Výška 1129 m. n. m. zaručuje bohatou sněhovou nadílku a jedinečné lyžařské podmínky v celém regionu. Za nimi se příznivci zimních radovánek vydávají také do známého střediska Pustevny.

Lysá hora

Neblíže k nebi je však špička Lysé hory, ta je svojí výškou 1324 m. n. m. valašskou dominantou. Hory nohy turistů brázdí ale i v létě. Pomáhá jim k tomu hustá síť značených stezek. Beskydy se staly roku 1973 se svojí rozlohou 1166 km2 nejrozsáhlejší Chráněnou krajinnou oblastí České republiky.

Valašské muzeum v přírodě

Kam se na Valašsku vydat, abyste si jej užili plnými doušky? Lidovou architekturu i zvyky jistě oceníte ve skanzenu a Valašském muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm.

Valmez neboli Valašské Athény

Významným dopravním uzlem je Valašské Meziříčí, zkráceně Valmez. První české střední školy na severovýchodě Moravy a mnohé kulturní zařízení daly Valašskému Meziříčí také přízvisko Valašské Athény.

Mezi největší města regionu se řadí starobylý Vsetín, zavítat můžete i do Štramberku nebo Frenštátu pod Radhoštěm.